sobota, 4 maja 2013

$9

Yoł, Yoł ;D

Kolejny post tematyczny, lecz dziś o... efektywnym uczeniu się ! ;D Dziś opowiem o nauce w szkole, a jutro o nauce w domu. Brzmi to dziwnie, ale jest to bardzo pomocne.
Oto cztery zasady efektownego uczenia:
- przygotowanie się do nauki,
- aktywne słuchanie,
- dobre notowanie,
- powtarzanie wiadomości.

Ważne jest aby się skoncentrować i zadbać o:
- dobre oświetlenie,
- pozbycie się rozpraszających przedmiotów,
- wyłączenie telefonu, TV,
- pracę przy biurku - praca na zbyt wygodnym fotelu lub łóżku rozleniwia.

Warto przygotować się do nauki. Na początek można dzień wcześniej przeczytać o czym będzie mowa w szkole. Dzięki temu lekcja będzie bardziej zrozumiała i prostsza. Można napisać sobie pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć, bo wtedy uważa się na lekcji. Przede wszystkim trzeba zawsze robić zadania domowe ( nawet te najtrudniejsze i najbardziej oczywiste ), czytać całe lektury ( nie streszczenia ) oraz pamiętać aby zabrać wszystko do szkoły ;D

Kolejna sprawa to aktywne słuchanie. Trzeba pamiętać o:
- siadaniu z dala od zakłóceń,
- aktywnym uczestnictwie w lekcji,
- na zajęciach być od początku do końca,
- wyodrębnieniu ważnych informacji,
- KONCENTRACJI.

Następnie dobre notowanie - o co w tym chodzi ? ;D a chodzi tu o umiejętność pisania. Można wykorzystać te oto sposoby:
- pisać skrótami: itd. itp. j.w j.n,
- można zamieniać słówka i pisać po angielsku, dzięki temu powtarzamy sobie język obcy,
- podkreślać, zaznaczać kolorem, pisać dużymi literami najważniejsze informacje,
- rzeczy nie związane z tą lekcją, ale ważne można napisać na marginesie,
- zamiast 'pisać jak leci' z tablicy, napisać to własnym językiem,
- zastępować długie i nudne wykłady, krótką i ciekawą notatką,
- czasem można narysować coś, zamiast to opisywać, np. na biologii czy chemii.

Na koniec powtórki z lekcji. Powinno się powtarzać:
- zaraz po lekcji,
- po drodze ze szkoły,
- tego samego dnia wieczorem,
- nazajutrz w drodze do szkoły,
- zaraz przed lekcją z danego przedmiotu.




  

Mam nadzieję, że ktoś doczytał do końca ten nudny post ;D powiem szczerze, że sama skorzystam z tego, ponieważ to nie jest sztuka ściągnąć i dostać piątkę.. Ja nie ściągam i dobrze mi z tym ;P to by było na tyle... Yoł, Yoł ;D


16 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdzie nie widziałam tego tematu na blogu. Gratuluję pomysłu! ;D Rady z pewnością bardzo pomocne i nie jednemu pomogą ;)
    Buźka! =D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Natalią. To pierwszy taki temat, z którym się spotkałam. Notkę doczytałam do samego końca. Z pewnością pomoże mi się to podnieść :)
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam na konkurs:) http://veronikas-wawro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. oj nauka to ciężki kawałek chleba :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaki się upiecze taki będzie ;D

      Usuń
    2. dokładnie :D na szczęście studia to co innego :P

      Usuń
  5. Masz rację, zgadzam się z Tobą w 100% - No ale nie zawsze można się skupić na nauce, a ciągłe powtarzanie może spowodować, ze wszystko nam się pomiesza. Każdy ma swój sposób uczenia się, ale oczywiście są też tacy, którzy się nie uczą -,-

    Wpadniesz do mnie ? Skomentujesz, może zaobserwujesz ?
    Moda-na-kolorowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, trzeba mieć umiar ;D niestety wiele osób przychodzi z podejściem " przecież i tak przejdę do następnej klasy -,- "
      Wpadnę do Ciebie ;D

      Usuń
  6. Rady naprawdę ciekawe, żeby się jeszcze chciało uczyć XD... U mnie często brak aktywnego słuchania. Jasne, wszystko sobie skracam jak należy, mam dobrą pamięć itd., ale no... Lenistwo zwycięża ;). Pierwszy raz się spotykam z takim tematem na blogu, początkowo podeszłam do tego z niechęcią, ale jak przeczytałam, stwierdzilam, że naprawdę świetny temat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, lenistwo w naszym wieku niestety wszystko przebija ;D dziękuję za przeczytanie ;)

      Usuń
  7. Ach podoba mi się ten post :) Taki z pomysłem ! Możliwe, że w najbliższym czasie - gdy zachce mi się uczyć - skorzystam z Twoich porad ^^

    http://lily-vegas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo zapiszę sobie ten post ! :) przydatny

    OdpowiedzUsuń
  9. jak dobrze, że ja już od dawna do szkoły nie chodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy post dodaje do obserwowanych licze na to samo http://eminspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz ważne jest również czy nas to interesuje czy nie np ja byłam w innej szkole i nic mi nie wchodzilo do glowy, a poszlam do szkoly ktora mnie interesuje i jestem aktywna na zajeciach i chłonę tą wiedze ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, każdy blog na pewno odwiedzę ;D zapraszam na opowiadania, które będą się raczej nieregularnie. Pozdrawiam i dziękuję ♥